V převodovce jsou jiné poměry než v motoru, neboť je eliminace výskytu velmi vysokých teplot. Olej tak není znečištěn spalinami. V případě odstranění kovového otěru, tak postačí magnet připevněný uvnitř převodové skříně. Filtrace se nepoužívá. Převodové oleje musí vzdorovat vysokému tlaku. A proto jsou dosti husté.
V nových a moderních konstrukcích převodovek jsou používána uzavřená ložiska s trvalou náplní plastického maziva a taktéž s olejovou náplní se mažou pouze ozubená kola. Takto jsou ložiska efektivně chráněna před vysokými tlaky a potenciálními kovovými třískami.
Záruka nejen komfortní jízdy
Požitek z dokonalé a bezproblémové jízdy závisí na správném fungování převodovky a bezpečnosti řidiče. Z tohoto důvodu jsou doporučeny převodové oleje, díky nimž je reálné udržet tento atribut automobilu v perfektním stavu. Nabídka sestává z vybraných produktů. Efektivita a hodnota je stvrzena na základě osobní zkušenosti od mnoha uživatelů po celém světě. Receptura je založena na principu vysoce kvalitních syntetických složek, které fungují znamenitě v osobních i v nákladních vozidlech.
Dle čeho se adekvátně orientovat?
Při výběru platí jisté zásady. První podstatou je řídit se pokyny dané výrobcem automobilu, které jsou obsaženy v každé příručce automobilu. Pouze ze strany výrobce převodovky, tj. vozidla, může být zodpovědně sděleno, který olej je ideální pro použití. Žádný výrobce neodkáže na konkrétní značku. Výrobci převodovek automobilu doporučují oleje dle tzv. výkonnostní specifikace, jako je např. API GL-4, API GL-5 apod.
V rámci doporučených olejů jsou rovněž stanoveny výměnné lhůty. Manuální převodovky osobních automobilů zpravidla používají celoživotní náplně.
Jestliže nevlastníte či nemůžete najít příručku k vašemu automobilu, postačí se informovat u výrobce vozidla. Mějte však na paměti, že výrobce vozidla neuvádí konkrétní značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.